Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A panaszok másik jelentõs része az internetszolgáltatással kapcsolatosan érkezik - ezekbõl mintegy 300 futott be 2006-ban. Körülbelül 180 beadvány érkezett kábeltévés szolgáltatásokkal és 150 mobillal kapcsolatban, valamint száz egyéb (például postai) szolgáltatásra vonatkozott.
A hírközlési fogyasztói jogok biztosának nincs hatósági jogköre, határozatot nem hoz. A beadványok egy részét más hivatalokhoz továbbítja, tevékenysége elsõsorban a telefontársaságokkal, illetve a hírközlési piac más szereplõivel való egyeztetésekben, illetve törvénymódosító javaslatokban merül ki.
Épp a fentiek miatt, a leginkább lefelé ívelõ piac szereplõire volt a legtöbb panasz: az 1200 beadványból körülbelül 400 vezetékes telefonokkal kapcsolatban érkezett. A másik jellegzetes reklamáció - amivel kapcsolatban szintén tehetetlen a hírközlési fogyasztóvédõ -, a számlapanasz. Sajnos a joggal, vagy anélkül megreklamált számlákkal kapcsolatos vita a bíróságokra tartozik. Sem a szószólónak, sem a hírközlési hatóságnak nincs jogosultsága, hogy valakinek a számlavisszatérítése ügyében eljárjon.
|
|
17 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
A telefonon keresztül való szerzõdéskötés számos trükkre ad alkalmat az ügynököknek: elmondják mindazt, amitõl az ajánlat csábító lehet, és elhallgatják azt, amitõl a biznisz kifejezetten elõnytelen az elõfizetõnek. Az igaz, hogy a telefonon kötött szerzõdések nyolc napon belül következmények nélkül felmondhatók, de az elsõ telefonszámla hetek, az elsõ teljes hónapra vonatkozó pedig hónapok múltán érkezik, amikor a megtévesztett elõfizetõt már köti a hûségszerzõdés.
Ja, utánaszámolt valaki a bizalomkártyának?
Egy példa:
Ha 2000 Ft-onként 2 pont megy a kártyára, +5 pont, ha legalább kétszer használod a kártyádat, és egy hónapon belül minden héten 10 000 Ft-ot költesz nagybevásárlásra, akkor mennyit ír jóvá a kártyán?
Megoldás:
Tegyük fel, szombat és vasárnap 5000 - 5000 Ft megy el. Egy hónapban 8-szor járunk a CORÁban. Tehát: 2x5000x4=40 000 Ft. Ezért: 2x4x4 pont=32 pont jár. A plussz pontokkal, ami 5 pont (4000 Ft vásárlásnak felel meg), az: 37 pont per hónap.
17 éve | Keczánné Macskó Piroska | 1 hozzászólás
Maradok az INTERSPAR-nál, ott még van színvonal. Tavaly elõtt, nyáron 6 doboz Mizó tartós tejet vittem vissza. Savanyú volt mind, mint az ecet. Illetve a vödör alma módszert alkalmazva: vedd ki az elsõt, kukacos.... vedd ki a másodikat, az is? ...akkor ne szarozz, öntsd ki az egészet.... Nos, odavágtam a kikent, kifent hüpi elé az infós pultra..... Aranyom töszörgött vagy 20 percet, hogy most akkor mi legyen, aztán mondá: vásároljam le az árát. Bementem hát, és bõszen válogattam, számoltam, hogy beleférjek.
A fogyasztóvá nevelés elsõdleges színtere azoban ? a nevelési-oktatási intézmények legjobb, legsikeresebb törekvései ellenére is ? változatlanul a család. Nem véletlen tehát, hogy a gyerekeket veszélyeztetõ reklámbefolyás kivédésének megtanítását is ? egyéb fogyasztóvédõ magatartásformákkal együtt ? célszerû már a családban elkezdeni. A már említett könyvében15 Melissa Müller szinte kizárólag a televízió és a reklámipar veszélyeivel foglalkozik, ezért nagyon részletesen összefoglalja azokat a tudnivalókat, amelyek szerinte szükségesek ahhoz, hogy a szülõ ellenállóvá tehesse gyermekét a televíziós és egyéb reklámok fogyasztásra való buzdításának.
17 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Ez a tematikai sokszínûség nyilvánvalóan oktatás-módszertani változatosságot is feltételez; az írott és az elektronikus szakirodalom mindenesetre sok jó példáról is beszámol. Láthatóan a legtöbb helyen a pedagógusok a fogyasztóvédelem nevelési feladataira sem mernek vállalkozni a leírt ismeretek, tanítási segédanyagok adta biztonság nélkül. Erre utal az, hogy központi dokumentumok híján gyakran maguk az iskolák állítanak össze a tanulók kezébe adható ?tananyagot? (például különféle vásárlási útmutatókat).
17 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
A természetismereti témakörök megalapozhatják az egészségtudatos életmód, a környezeti kultúra kialakításához szükséges fogyasztói magatartást; a földrajz alkalmas lehet ? egyebek között ? a termelés és a kereskedelem alakulásának, a globális méretû egymásrautaltság állomásainak az érzékeltetésére. Az állampolgári ismeretekben mindenképpen helyet kell adni az emberi szükségletek, a jogok és kötelességek fogyasztásra is hatást gyakorló mechanizmusának ismertetésére, a szegénység és a gazdagság etikai, szociológiai és kulturális vonatkozásainak megértetésére; a vállalkozási ismeretek oktatása nem lehet teljes az eladás, vásárlás, árképzés folyamatainak tisztázása, legalább hétköznapi szintû marketingismeretek és a kereskedelmi etika alapjai nélkül.
17 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Mint láttuk, abban ? kevés kivétellel ? minden szakmai fórum és szervezet egyetértett, hogy a fogyasztóvédelem körébe tartozó ismereteket nem egyetlen tantárgy keretében kell a tanulóknak megtanítani, hanem a korszerû fogyasztói magatartás és kultúra tudnivalóinak az egész tananyagban jelen kell lenniük. Ez tehát azt jelenti, hogy a tananyagfejlesztés során meg kell találni a módját, hogy mely tantárgyba milyen ismereteket lehet ? és kell ? beépíteni ahhoz, hogy tanulmányaik végére érve a tanulók tudatos fogyasztóként képesek legyenek ellenállni a fogyasztói társadalom különféle veszélyeinek is.
A skandináv államok gyakorlatát vették át a függetlenné vált balti államok is. Közülük sok tekintetben kiemelkedik Litvánia példája. A litván oktatás 2004-ben alakította ki nemzeti fogyasztóvédelmi stratégiáját, ennek alapján fokozatosan kívánják bevezetni a fogyasztói ismeretek iskolai oktatását a 2004 és 2006 közötti periódusban. Programjukban viszont egyaránt törekszenek a majdani fogyasztók, eladók, termelõk és szolgáltatók szükséges ismeretekkel való ellátására; ezzel jócskán kiszélesítik a fogyasztóvédelem tematikáját.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás