Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
17 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Ez a tematikai sokszínűség nyilvánvalóan oktatás-módszertani változatosságot is feltételez; az írott és az elektronikus szakirodalom mindenesetre sok jó példáról is beszámol. Láthatóan a legtöbb helyen a pedagógusok a fogyasztóvédelem nevelési feladataira sem mernek vállalkozni a leírt ismeretek, tanítási segédanyagok adta biztonság nélkül. Erre utal az, hogy központi dokumentumok híján gyakran maguk az iskolák állítanak össze a tanulók kezébe adható „tananyagot” (például különféle vásárlási útmutatókat). Érdekes azonban azt látni, hogy míg az iskolai tantárgyak nagy részében szilárdan tartja hadállásait a frontális osztálymunka, addig a fogyasztóvédelmi témák oktatásakor szinte valamennyi pedagógus érzi: ezzel a hagyományos módszerrel nem számíthat igazi eredményekre, hiszen ezen ismeretek létjogosultságát csak a mindennapi alkalmazás sikere, a megtanított viselkedéselemek kompetenciává, rutinná válása adhatja meg. Az ilyen tanórákon-foglalkozásokon tehát szinte általánosak lettek a különféle kvíz- és szerepjátékok, a szituációs és kommunikációs gyakorlatok, a vita-, érvelés- és meggyőzéstechnikák elsajátítását segítő feladatok, és ezek a módszerek a tanulók körében is hamar népszerűvé váltak.
Egyéb olyan kezdeményezések is vannak, amelyek a fogyasztói kultúra minél korábbi elsajátítását segítik. Ilyen például a Junior Achievement-program, mely hidat kíván teremteni az oktatás és az üzleti élet között; önkéntesei és felkészített pedagógusai ma már többtucatnyi országban tevékenykednek az ifjúság körében azért, hogy megértessék a kisgyerekekkel és a nagyobbakkal a gazdaság működését, segítsék e téren alkotókészségük kibontakozását, ötleteik megvalósítását. Számítások szerint ezek a programok több mint ötmillió tanulóhoz jutnak el, köztük – természetesen – a magyar gyerekekhez is.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!