Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A skandináv államok gyakorlatát vették át a függetlenné vált balti államok is. Közülük sok tekintetben kiemelkedik Litvánia példája. A litván oktatás 2004-ben alakította ki nemzeti fogyasztóvédelmi stratégiáját, ennek alapján fokozatosan kívánják bevezetni a fogyasztói ismeretek iskolai oktatását a 2004 és 2006 közötti periódusban. Programjukban viszont egyaránt törekszenek a majdani fogyasztók, eladók, termelők és szolgáltatók szükséges ismeretekkel való ellátására; ezzel jócskán kiszélesítik a fogyasztóvédelem tematikáját.
A fogyasztóvédelmi törvény kidolgozását és elfogadását követően – 1997-ben – Oroszország iskoláiban13 is beemelték a tananyagba a tanulók fogyasztóvá nevelésének legfontosabbnak tartott témáit; ezáltal elsősorban a kritikus gondolkodásra, az átgondolt választási készségekre, a reklámszövegek kritikus értelmezésére, valamint a költségvetés tervezésére kívánták ránevelni a gyerekeket és fiatalokat.
Észak-Írország oktatásirányítása is nagy jelentőséget tulajdonít a fogyasztóvédelmi ismereteknek. Ők egyenesen az élethez elengedhetetlen, alapvető jártasságnak tekintik a fogyasztással kapcsolatos tudnivalók birtoklását. Ezért is tartották elgondolkodtatónak azt a felmérést14, amelyből kiderült: 2000-ben a fiataloknak csak 27 százaléka érezte magát valamennyire is tájékozottnak saját fogyasztói jogaival kapcsolatosan. Még inkább meglepődtek az ottani oktatási minisztériumban azon, hogy a megkérdezettek több mint fele azt mondta, panasz vagy reklamáció esetén nem is tudja, mit kellene tennie. Ezért aztán minden iskolatípusban bevezették a tanulók fogyasztóvá nevelésének transzcurriculáris programjait.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Témák és munkaformák az iskolai fogyasztóvédelmi oktatásban 2.
Témák és munkaformák az iskolai fogyasztóvédelmi oktatásban
Fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása a világban 3.
Fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása a világban 2.