Fogyasztóvédelem: Fogyasztói kultúra alakítása a családban

Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 186 fő
  • Képek - 34 db
  • Videók - 71 db
  • Blogbejegyzések - 109 db
  • Fórumtémák - 18 db
  • Linkek - 682 db

Üdvözlettel,

Fogyasztóvédelem klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 186 fő
  • Képek - 34 db
  • Videók - 71 db
  • Blogbejegyzések - 109 db
  • Fórumtémák - 18 db
  • Linkek - 682 db

Üdvözlettel,

Fogyasztóvédelem klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 186 fő
  • Képek - 34 db
  • Videók - 71 db
  • Blogbejegyzések - 109 db
  • Fórumtémák - 18 db
  • Linkek - 682 db

Üdvözlettel,

Fogyasztóvédelem klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 186 fő
  • Képek - 34 db
  • Videók - 71 db
  • Blogbejegyzések - 109 db
  • Fórumtémák - 18 db
  • Linkek - 682 db

Üdvözlettel,

Fogyasztóvédelem klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A fogyasztóvá nevelés elsődleges színtere azoban – a nevelési-oktatási intézmények legjobb, legsikeresebb törekvései ellenére is – változatlanul a család. Nem véletlen tehát, hogy a gyerekeket veszélyeztető reklámbefolyás kivédésének megtanítását is – egyéb fogyasztóvédő magatartásformákkal együtt – célszerű már a családban elkezdeni. A már említett könyvében15 Melissa Müller szinte kizárólag a televízió és a reklámipar veszélyeivel foglalkozik, ezért nagyon részletesen összefoglalja azokat a tudnivalókat, amelyek szerinte szükségesek ahhoz, hogy a szülő ellenállóvá tehesse gyermekét a televíziós és egyéb reklámok fogyasztásra való buzdításának. Íme a szülők számára megfogalmazott néhány tanács.

  • A lehető leggyakrabban tévézzen együtt gyerekeivel! (Így – egyebek közt – arra is rávezetheti a gyereket, hogy megállapítsa: valóban szüksége van-e a reklámozott tárgyra.)
  • Magyarázza meg nekik a reklám értelmét és célját a számukra ismerős fogalmakkal!
  • Eddze gyermekeit a világhoz, amelyben majd felnőnek! (Étkezési reklámok esetén így kerülhet szóba például az egészséges életmód kérdése.)
  • Vásárláskor – a gyermekekkel együtt – helyben ellenőrizze a terméken a reklám kijelentéseit!
  • Magyarázza meg nekik, mi indokolja egyes termékek megvásárlását! (Ezzel a termékinformáció fontosságát is megtaníthatja.)
  • Terelje el a gyerekek figyelmét a színes áruvilágról, amilyen gyakran csak tudja! Mutassa meg nekik a valóság egyéb dimenzióit is (játék, sport, közösség stb.)!

Ha pedig egy szülő tényleg eleget tesz ezeknek az elvárásoknak, akkor – minden bizonnyal – saját fogyasztói magatartását is folyamatosan ellenőrzés alatt tartja. A gyerek pedig nevelése és saját önszabályozása révén sikerrel beépülhet a sokszor emlegetett fogyasztóvédelmi piramis épületébe. A piramis harmadik eleme, a törvényi szabályozás ugyanis már valóban mindenütt biztosítva van.

 

 

www.oki.hu

 

Címkék: család fogyasztóvédelem

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu