Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
16 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Mint láttuk, abban – kevés kivétellel – minden szakmai fórum és szervezet egyetértett, hogy a fogyasztóvédelem körébe tartozó ismereteket nem egyetlen tantárgy keretében kell a tanulóknak megtanítani, hanem a korszerű fogyasztói magatartás és kultúra tudnivalóinak az egész tananyagban jelen kell lenniük. Ez tehát azt jelenti, hogy a tananyagfejlesztés során meg kell találni a módját, hogy mely tantárgyba milyen ismereteket lehet – és kell – beépíteni ahhoz, hogy tanulmányaik végére érve a tanulók tudatos fogyasztóként képesek legyenek ellenállni a fogyasztói társadalom különféle veszélyeinek is.
Nem meglepő tehát, hogy szinte mindegyik iskolai programban – egyidejűleg többféle tantárgyi keretben is – találhatunk kifejezetten fogyasztóvédelmi szándékkal összeállított tematikai egységeket. Vegyük csak számba a szakirodalomban a leggyakrabban emlegetett lehetőségeket! A nemzeti nyelv és irodalom tanítása során érdemes példákat keresni a vásárlási szokások alakulására, az alkudozás műveletének nyelvi megjelenítésére, esetleg a reklámbefolyásolás nyelvi eszközeinek a megfigyelésére. Egyes vélemények szerint a kommunikációs készségek fejlesztése jelenti a tudatos fogyasztóvá nevelés egyik legfontosabb területét! A matematikaórák – a számolási készségek elsajátíttatásán, a műveletek megtanításán kívül – lehetőséget adnak a pénzhasználati rutin kialakítására is, például a nemzeti valuta és az euró közötti átváltások, a különféle gazdaságossági számítások gyakoroltatására.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Témák és munkaformák az iskolai fogyasztóvédelmi oktatásban 2.
Fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása a világban 4.
Fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása a világban 3.
Fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása a világban 2.