Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Spanyolországban az 1997/98-as tanévben három, a fogyasztóvédelem pedagógiájára szakosodott központot alakítottak ki; tették ezt annak tudatában, hogy „a fogyasztói viselkedés a gyermekkorban alapozódik meg, ezt a kamaszkor csak folytatja, a felnőttkort pedig már ez fogja befolyásolni”. A spanyol fogyasztóvédelmi oktatásban ennek megfelelően négy korcsoportot különítenek el: az egészen kicsiket, az alsó, illetve a felső tagozatos iskolásokat és a felnőtteket. S bár minden esetben határozottan kijelölték a különböző életkorú iskolásoknak megtanítandó témákat, a spanyol oktatási szakemberek úgy látják: csak cross-curriculáris oktatással érhetnek el e téren eredményeket. Spanyolország iskoláiban jelenleg hat témakörben folyik a fogyasztói tudatosság elemeinek tanítása: (1) a halfogyasztás és -gazdálkodás legfőbb tudnivalói; (2) az erdő- és környezetvédelem feladatai; (3) pénzügyi szolgáltatások, azaz a takarékosság, a bankhálózat szolgáltatásai; (4) a fogyasztási csomagok veszélyei; (5) a gyerekek fogyasztói biztonságának kérdései; (6) az étkezés fogyasztóvédelmi problémái.
Mint az oktatás és képzés oly sok egyéb területén, a fogyasztóvédelmi ismeretek oktatásában is külön figyelmet érdemelnek az északi országok, elsősorban a skandináv államok kezdeményezései. Sokan Svédország ez irányú gyakorlatát tekintik követendőnek. Az ottani igen hatékonynak bizonyuló fogyasztóvédelmi oktatás értékét még inkább növeli az a tény, hogy alapjait az első Socrates-programoknak köszönhető transznacionális együttműködés keretében rakták le. (E munkában egyébként portugál, brit, észt, litván, izlandi és norvég partnerekkel működtek együtt.) Mások12 viszont a norvég tapasztalatok mindenekfölötti használhatóságára esküsznek. Ott 1993-ban vezették be a Gyermek- és Családügyi Minisztériummal közösen kidolgozott – és a minisztérium által pénzügyileg is komolyan támogatott – fogyasztóvédelmi oktatást, mégpedig nemcsak az alap- és középfokú oktatási intézményekben, hanem egyidejűleg a tanárképzésben is. Valószínűleg a norvég pedagógusok ez irányú szakértelmének bizonyítékaként értékelhető az is, hogy rájuk bízták a fogyasztóvédelmet oktatók európai hálózatánál bemutatandó programok online zsűrizését.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Témák és munkaformák az iskolai fogyasztóvédelmi oktatásban 2.
Témák és munkaformák az iskolai fogyasztóvédelmi oktatásban
Fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása a világban 4.
Fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása a világban 2.