Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Néhány év múlva szinte ugyanezt, a tantárgyakon átívelő fogyasztói ismeretekre vonatkozó gondolatot fogalmazta meg egy másik pedagógiai alapdokumentum10 is, hozzátéve azonban azt, hogy ebben a tantárgyi sokszínűségben szerepet játszik a fogyasztói kultúrának az iskola által is támogatni kívánt globalizációja, mely bizonyos értelemben nemcsak a földrajzi határokat lépi át, hanem az egy-egy országra, társadalmi csoportra jellemző szociokulturális összefüggéseket is. Ezzel pedig nemcsak tovább bővítette, hanem árnyalta is a fogyasztóvédelem oktatásához szükséges programok spektrumát.
1971-ben San Franciscóban egy fogyasztóvédelem oktatására szakosodott ismeretterjesztő szervezet olyan oktatási programokat dolgozott ki, amelyek – kínai, koreai, spanyol, vietnami és egyéb nyelveken – a nem angol anyanyelvűek, illetve az angol nyelvet még nem jól beszélő bevándorlók és gyermekeik alapszintű tájékoztatását kívánták megoldani az iskolákon kívül is, igénybe véve a tömegkommunikációs eszközök segítségét is. Azóta több más amerikai nagyvárosban próbálkoztak a fogyasztóvédelmi ismeretek terjesztése terén alkalmazható különféle megoldásokkal. Detroitban például az iskolák elsősorban a szülői szervezeteket tekintették a fogyasztóvédelmi nevelés kulcsszereplőinek, és rajtuk – az ő megnyerésükön – keresztül kívántak eljutni a gyerekek célcsoportjaihoz. S hogy legyen olyan fórum is, amely képes összefogni szakmailag a sokféle kezdeményezést, az Amerikai Egyesült Államokban 2002-ben elindítottak egy évi négy alkalommal megjelenő szakmai folyóiratot.11
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Témák és munkaformák az iskolai fogyasztóvédelmi oktatásban 2.
Témák és munkaformák az iskolai fogyasztóvédelmi oktatásban
Fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása a világban 4.
Fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása a világban 3.