Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ennek a – néha esztelennek látszó – költekezésnek az is a magyarázata, hogy a látszatra oly tájékozott gyerekek meglehetősen keveset tudnak a fogyasztás igazi világáról. 12 éves tanulók körében végzett – szintén amerikai – felmérésből3 kiderült, hogy a gyerekek 28 százaléka nem tudja, hogy a hitelkártya használata egyfajta kölcsönügylet; 40 százalék nem tudta, hogy a bankkölcsön után kamatot is kell fizetni, 34 százalék pedig nincs tisztában azzal, hogy a reklámok nem mondják el egy-egy termékről a lényeget, az igazságot. (Ugyanakkor ebben a vizsgált populációban a gyerekek egyötödének saját hitelkártyája is volt!)
Ezeket a veszélyeket ismerték fel azok a szakemberek, akik elhatározták: meg kell védeni a gyerekeket a rájuk zúduló reklámok által sulykolt fogyasztási kényszer nem szűnő támadásaitól; olyan ismeretekkel kell tehát felvértezni őket, amelyek lehetővé teszik, hogy ellenálljanak a növekvő csábításoknak. Így lett mind több országban – hazánkban is4 – a fogyasztóvédelmi ismeretek oktatása az iskolák feladata.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A gyerekek és a fogyasztóvédelem 5.
A gyerekek és a fogyasztóvédelem 4.
A gyerekek és a fogyasztóvédelem 2.
A gyerekek és a fogyasztóvédelem