Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A gyerek ugyanis könnyű préda: még nem ismeri pontosan saját értékeit, még nem látja pontosan a közösség normáit, de a birtokolt termékek révén felállított rangsoron már magabiztosan eligazodik. A reklámozott áruk tulajdonosaként (vagy nélkülözőjeként) tehát meg tudja határozni saját közösségi helyzetét és környezetéhez való viszonyát is; ez – természetesen – jó vagy rossz számára, aszerint, hogy birtokában van-e mindannak, ami akkor és ott, korosztályában és szociális közegében „menőnek” bizonyul vagy nem. S mivel a módi állandóan változik, a gyerek tulajdonképpen nem is tud kikerülni a fogyasztói kényszer mókuskerekéből, ami a család anyagi helyzetét könnyen megrendítheti, ezenkívül pedig saját pszichés fejlődését negatív irányban befolyásolhatja. Ami a családi költségvetést illeti, a 2001-es esztendő Amerikájában csak a tinédzserek 172 milliárd dollárt vásároltak-költöttek el; demográfiai bontásban ez fejenként és hetenként 104 dollár összegű kiadásnak felelt meg. Vajon tényleg szükségük volt a gyerekeknek arra, amit megvettek? Vajon nem lett volna fontosabb másra költeni ezt a pénzt? Nyilván sok családban is felmerült ez a kérdés. Sokan a választ is pontosan tudták, legfeljebb hiába.
www.oki.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A gyerekek és a fogyasztóvédelem 5.
A gyerekek és a fogyasztóvédelem 4.
A gyerekek és a fogyasztóvédelem 3.
A gyerekek és a fogyasztóvédelem