Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
16 éve | M Imre | 0 hozzászólás
Bárkivel előfordulhat, hogy egy cég ügynökei telefonon, illetve más távközlési eszközön megkeresik valamilyen termék, vagy szolgáltatás megvásárlására, igénybevételére ösztönözve. Az ajánlat kedvező, a szerződés megkötése egyszerű, gyors, ki sem kell mozdulni a lakásból érte. | |
Sokszor azonban az eladó tisztességtelen feltételekkel, megtévesztő módon "sózza ránk" portékáját, és mire ráébredünk erre, már nem tehetünk a megkötött szerződés ellen semmit. A téma aktualitását az adja, hogy az utóbbi időben több olyan esetre is fény derült, ahol - elsősorban távközléssel foglalkozó - gazdasági társaságok, kihasználva a témával kapcsolatos általános tudatlanságot, nagyszámú, megtévesztéssel létrejött szerződést kötöttek a kevésbé szerencsésekkel. Tekintsük át ezért röviden, hogy ügyfélként milyen lehetőségeink vannak az ilyen esetekben, amelyeket a jog összefoglaló néven "távollévők közötti kereskedelemként" ismer. Összefoglalva a fentieket elmondható, hogy Magyarországon nincs még kiforrott, több évtizedes hagyománya a távollévők közötti kereskedésnek. Nem javít az intézmény megítélésén az sem, hogy több esetben hallani az eladó oldaláról történő visszaélésről, agresszív marketing stratégiáról, sőt előfordult már, hogy a telefonos megbeszélést követően az üzletkötők aláhamisították a másik fél nevét a szerződés végére. Elmondható ugyanakkor, hogy általában az ilyen jellegű eljárások esetén tett panaszok után, a fogyasztóvédelmi szervek fellépésének köszönhetően, eredményes vitarendezésre került sor. A távolsági kereskedelem tehát egy egyszerű kényelmes, és a megfelelő törvényi védelemmel ellátott kereskedési forma, amely során, ha figyelmesen járunk el a fentebb leírtak figyelembevétel, akkor nem lesz problémánk az adásvételi procedúra során. Jogszabályi háttér: 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet |
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Zöld út a nyaralásba - Gépkocsival
Amit a fizetési meghagyásról tudni érdemes...