Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
5 éve | Keczánné Macskó Piroska | 0 hozzászólás
Te is észrevetted már, hogy egy csomó helyen a közepes és a nagy méretű ételek között aligha van árkülönbség? A nagyot választod? Pedig a kisebbel jobban járnál.
Ha jártál már valamelyik ismert kávézóban vagy akár csak a McDonald's-ban, biztosan te is észrevetted, hogy a különböző, középső és nagy méretű italok és ételek ára között nincsen nagy különbség. Az ember ilyenkor automatikusan arra gondol, érdemes megvenni a nagyobb kiszerelést, hiszen így az olcsóbbnak tűnik.
A valóság azonban az, hogy az agyunkat alaposan félrevezetik ezek az ajánlatok – világít rá cikkében a Pénzcentrum.hu. A BBC egy hosszú elemzést szentelt a témának, mely szerint az agyunk egy bizonyos csalóeffektus áldozata lesz olyankor, amikor például közepes helyett nagy kávét vásárolunk. Ebben az esetben valójában többet költünk egy kávéra, mint amennyit valójában költenénk egy normális kávéra, csak mi fogjuk fel úgy, mintha ez egy spórolósabb ajánlat lenne.
,,Ha a megfelelő módon fogalmazza meg egy cég az opciókat, akkor könnyedén elcsábíthatja az embereket a magasabb árú termékek irányába" – mondta Linda Chang, a Harvard Egyetem pszichológusa. A csalóhatást eredetileg egy marketingstratégiaként vizsgálták, amely befolyásolhatja a fogyasztói döntéseket, de a legfrissebb kutatások szerint az effektusnak erős hatása lehet a toborzásban, az egészségügyben és persze a politikában is.
A felmérések során kiderült, ítélőképességünket könnyen befolyásolják az olyan, csupán kiegészítő információk is, melyek nincsenek hatással az általános ítéletre. Tehát tulajdonképpen ezek az apró különbségek észrevétlenül befolyásolják a tudatalattinkat, ennek köszönhetően hisszük azt, hogy jobb üzletet csinálunk, ha a nagyobb, és csak kicsit drágább kiszerelést vesszük meg.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Oda kell figyelni, ha tudatosan akarunk vásárolni
A kiszolgálás minőségét is ellenőrzi a fogyasztóvédelem
Januártól változnak a jótállás szabályai
Árleszállítás helyett inkább átverés volt a jellemző a magyar fekete péntekre