Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Fogyasztóvédelem klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Fogyasztóvédelem klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Fogyasztók „minősítik” a hazai cégeket!
Aligha lesznek cikkem olvasói között néhányan, akik ne tapasztalták volna akár áldozatként a következő jelenségek valamelyikét:
Helyzetével visszaélő munkáltató, méltatlan bánásmód valamely intézményben, minősíthetetlen kiszolgálás, hanyag kivitelezés, megtévesztő „apró betűs” ajánlatok.
Az üzleti életben: ki nem fizetett számlatartozások, „felszívódó” cégek és cégcsoportok, „számlagyártó és számlátlanító műhelyek”, be nem tartott határidők. Hétköznapi nyelven szólva: átverés, megtévesztés, etikátlan magatartás.
Az elmúlt időszak legátütőbb internetes kezdeményezésének ígérkezik Magyarország első Internetes Vélemény - Információs Központja az ivik.hu. A weboldal üzleti, fogyasztói és internetes szempontból is figyelemre méltó lehetőségeket kínál és a klasszikus sikertörténetekhez szükséges minden elemet magában foglal: egyszerű ötlet, minden társadalmi réteget érintő tartalom, vállalkozó szellem és a mai kor elvárásainak megfelelő, letisztult, egyszerű, modern kivitelezés. Mindez rendkívül alacsony költségvetés mellett. Igaz, ami igaz, napjainkban a különböző iparágakban, kereskedelemben és közszférában kialakult „vadkeleti” viszonyok eredménye a fogyasztók, cégek és közintézmények kölcsönös egymás iránti bizalmatlansága, elégedetlensége. Ennek tekintetében feltétlenül szükségessé vált egy olyan központosított „fórum” megjelenése, ahol valós tapasztalatokon alapuló konkrét információkat találhatnak vagy tehetnek közzé mindazok, akik fontosnak érzik, hogy mindennapjainkból kiszűrjük a fent említett elemeket. Ezzel együtt, fontos feladat kiemelni azokat a piaci résztvevőket, akik kínálatukkal, magatartásukkal üzleti és/vagy társadalmi szemléletükkel kivívják fogyasztóik és partnereik bizalmát.
Nézzük hát konkrétan mit is kínál ez a weboldal. A 2012 áprilisában indult minősítő központ tartalmát fogyasztói értékelések és hozzászólások alkotják. Az oldalon vélemények, minősítések írhatók és olvashatók üzletekről, vállalatokról, intézményekről, szervezetekről és weboldalakról. Az oldal szolgáltatásait bárki ingyenesen érheti el. Adatbázisuk jelenleg több mint 35 000 hazai piaci szereplőt tartalmaz, mely adatállomány a felhasználók által folyamatosan bővül és frissül. A kezdeményezők célja, hogy a lehető legtöbb hazai vállalkozás értékelést kapjon fogyasztói tapasztalatok alapján. Feladatukként a következőket fogalmazták meg: „Küldetésünk, hogy az itt található információkkal segítséget nyújtsunk egy hétköznapi vásárlás, szakember, iskola és orvos választás vagy egy üzleti döntés meghozatala előtt. Szeretnénk kiemelni azokat, akik fogyasztói tapasztalatok alapján szolgáltatásukkal, kínálatukkal és magatartásukkal megérdemlik azt, és kiszűrni mindenkit, aki etikátlanul, megbízhatatlanul, embereket megtévesztő vagy megkárosító módon működik.” (forrás:ivik.hu)
Az ivik.hu pozitív, negatív és semleges értékeléseket fogad felhasználóitól szöveges indoklásokkal. Ezeket összesítve egy százalékos elégedettségi mutatóban fejezi ki a fogyasztók véleményét egy adott piaci szereplővel kapcsolatban. Ezek a „fogyasztói minősítések” bárki számára elérhetőek és segítséget nyújthatnak a megfelelő választásban. Ha egy felhasználó bármilyen profilú szakembert, üzletet, vállalkozást keres egy adott településen, megyében vagy akár országosan, az ivik ajánlati listát készít számára, melyet a beérkezett vélemények, minősítések által kialakított sorrendben jelenít meg. Ajánlatukban egy vállalkozás annál kedvezőbb pozícióban található, minél több pozitív és minél kevesebb negatív értékeléssel rendelkezik. Ez a megoldás nem csak újszerű, hanem fogyasztói szempontból vélhetően a legeredményesebb is. Az internetes keresőkkel vagy a különböző cégadatbázisokkal szemben, egy keresést követően a találati lista élére nem az a vállalkozás kerül, aki a leglátogatottabb portállal rendelkezik vagy épp a legmegfelelőbb kulcsszavakat rejtette el weboldalában. Nem is azok a cégek, akik képesek és hajlandóak fizetni egy-egy kiemelt megjelenésért. Az ivik-en a teljesítmény számít, de nem az, amit egy vállalkozás állít magáról, hanem az, amit a vevői és partnerei tapasztalnak.
A kép forrása a weboldalon olvasható használati útmutató, melyben nem létező szegedi vendéglőkkel példázzák az oldal működését:
Egy-egy szereplőről persze további részletes adatokat és értékeléseket találunk az adott profilra kattintva.
Az áprilisi indulás következtében még nem találhatunk terjedelmes listákat, hiszen épphogy elkezdődött az információk feltöltése. Minden esetre az oldal egyre több felhasználóval büszkélkedhet és a kezdeményezők dinamikus fejlődésben reménykednek. Az biztos, ha az ivik.hu valóban köztudatba kerül és ismerté válik, számtalan pozitív hozadéka lehet. A fogyasztók segítséget nyújthatnak és kaphatnak tapasztalataik megosztásával. A vállalkozások az ivik tudatos használata mellett folyamatos visszajelzésekhez juthatnak vevőiktől és partnereiktől. A különböző hatóságoknak és civil szervezeteknek pedig kiváló információforrásként szolgálhat az oldal a „problémás” helyeket illetően.
Az igényt, mely szerint szüksége van erre, mi sem bizonyítja jobban, hogy több iparkamara hívta fel a figyelmet az oldalra, illetve néhány hatósággal is elindultak az egyeztetések egy partnerprogram kialakításáról.
Talán nem túlzás kijelenteni, az ivik.hu egy hiánypótló kezdeményezés, amely valóban képes lesz megkülönböztetni fogyasztóbarát és fogyasztók számára nem ajánlott piaci szereplőket Magyarországon. A széles körből származó, valós tapasztalatokon alapuló információk valódi iránytűként szolgálnak majd a piacon kínálkozó ajánlatok és lehetőségek sűrűjében.
Kedves olvasó, e kezdeményezés támogatójaként én is arra buzdítom, ha önt pozitív vagy negatív impulzusok érik a munkahelyén, egy étteremben, a fodrászánál vagy az orvosánál, írja meg az ivik-en, hiszen a tapasztalata sokaknak segítség lehet.
Az oldal elérhetőségei: www.ivik.hu www.facebook.com/ivik.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
A kiszolgálás minőségét is ellenőrzi a fogyasztóvédelem
Oda kell figyelni, ha tudatosan akarunk vásárolni
Januártól változnak a jótállás szabályai
Árleszállítás helyett inkább átverés volt a jellemző a magyar fekete péntekre